2014. január 8., szerda

Cikk-cakk párna - Elkészítési útmutató / Chevron pillow - Tutorial


Már régebb óta szerettem volna egy tarka-barka cikk-cakk mintás díszpárnát. Végre el is készültem vele, ehhez készítettem egy útmutatót.

I sew a chewron pillow, here is a tutorial for it!

Ez a minta akkor érvényesül igazán, ha két, eltérő színű anyagból varrjuk. Nálam az egyik szín a fehér, a másik különböző pirosas, rózsaszínes anyag. Nagyon jó a maradék anyagok felhasználására!

1. Négyzeteket vágunk. Attól függően, hogy milyen széles és hosszú párnahuzatot akarunk, ki kell számolni a négyzetek számát és nagyságát. Az általam varrt huzat 60x40 cm, oldalanként 60 négyzet kell (összesen 120). A négyzetek mérete, ráhagyással együtt 8x8 cm.

2. Egy fehéret és egy pirosas négyzetet színével egymásra helyezzük, gombostűvel összetűzzük, majd jelölőceruzával meghúzzuk az egyik átlót. (Megismételjük hatvanszor)

3. Az átló két oldalán kb. 0.6 mm varrásráhagyással végigvarrunk, majd középen a jelölés mentén kettévágjuk az anyagot. (Lesz 120 darab négyzet.)



4. A varrást szétvasaljuk.

5. Elrendezzük a cikk-cakkokat (ez jó játék :D).


6. Végül összevarrjuk őket, én a függőleges varrásokkal kezdtem, majd vasalás után a csíkokat összevarrtam, majd a párnahuzat két részét is, az aljába pedig rejtett cipzárt tettem.
Íme a végeredmény:
egyik oldal
másik oldal
Nekem nagyon tetszik :).



2 megjegyzés:

sbarbara írta...

Nagyon szép lett! Szuper a tutorial! :)

ozsuzsanna írta...

Köszönöm szépen!